onsdag 7 september 2011

Lunchdisco på sjukhuset

 Nu ni! Nu har jag värsta idén till sjukhusdirektör´n! Vi ska modernisera sjukhuset! Vi ska ligga i framkant! Vi ska införa det allra senaste. Vi ska dansa disco på lunchen på sjukhuset!
Fatta vad sjukhuset har att vinna på det här: Personalen får motion, adrenalinkickar, nätverkar mellan enheter, skrattar, ler, kanske flirtar...

Det är skitbra! Vi kommer ju att gå med på vilka sparkrav som helst bara vi får lunchdisco i någon kulvert!

 Kolla mer här: http://video.se.msn.com/watch/video/nya-trenden-lunchdisco/1nkcwjlmz?from= vore inte det något för oss??

2 kommentarer:

  1. Men nu glömmer du ju att ni nästan aldrig får någon lunch! Och skulle sjukhuschefen hos oss ordna det så skulle det antagligen krävas 1. att det var mellan 12 och 12:45 och att alla var ombytta till privata kläder när dom kom dit så att ingen liten "hoppa" från golvet, med 30 minuters lunchrast har en chans att hinna dit...

    Fy i dag e jag inte på toppmen i dag var det så nära så nära att det värsta tänkbara jobbscenariot höll på att hända... Och även om det inte var min patient, mitt ansvar, får jag tårar i ögonen bara av tanken, jag som en äldre, mer erfaren och "klokare" kollega, för dagen dessutom i rollen av driftsansvarig, borde kanske fattat tidigare att en kollega inte hade koll...

    SvaraRadera
  2. Min spontanta tanke var:
    Kul. Men hur ska man hinna det på en halvtimmes lunch? Man måste ju hinna äta något också och man kan ju inte lämna avdelningen utan att rapportera över patienterna ordentligt till någon först. Och sånt hinner man ju inte.

    Eva, du måste ju ge oss liiite fler detaljer än så!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.