torsdag 7 juli 2011

Sommarbemanning- me like!

Arbetet på sjukhuset går på halvfart just nu. Semestrar gör att verksamheter dras ner och planerade ingrepp skjuts upp. Vissa avdelningar stänger, andra slås ihop.

Det är rätt skön stämning. Lite helgkänsla även i veckan. Lite laid back, som det blir när cheferna är borta, när telefonerna inte ringer stup i kvarten och när det inte snubblar runt 102 kandidater, studenter och elever på avdelningen. När personalstyrkan är slimmad och man vet vart alla är.


Jag gillar att jobba under såna förhållanden! Undrar om det finns någon verksamhet som ser ut så året runt? Utan chefer, telefoner, studenter och annat löst folk. Slimmat. Effektivt. Men ändå laid back.

5 kommentarer:

  1. Jag är dialyssyrra och jag håller inte med. Vi kör samma verksamhet året runt, fast på sommaren med lägre bemanning. Då blir varje arbetspass som en liten språngmarsch. Inte kul, och just nu har jag välbehövlig semester.
    Att jobba helg är däremot inte så dumt tycker jag. Vi är rätt bra bemannade då också (vanlig helg alltså, inte nu på sommaren) och det är lite lugnare med färre ringande telefoner och ingen chef som spanar vad man gör eller inte gör.

    /En annan syrra

    SvaraRadera
  2. Tycker mest att det är katastrof under sommaren, eftersom läget är lite väl slimmat. Överbeläggningar och folk som inte har tid med varken rast eller någon form av paus under sina 8 timmar (som gärna blir fler)

    SvaraRadera
  3. Vi kör coolt under sommaren och sånt gillas...
    Klart att pensionärerna ska få se softa uskor ibland.
    Värst vilken svengelska det här blir nurå=)
    Hoppas du har det bra i värmen Frida.

    SvaraRadera
  4. Här finns det utrymme för effektivisering och besparingar hör jag.

    Var sa du att du jobbade igen?

    SvaraRadera
  5. Tvärtom här. Lägre bemanning och fler patienter. Dagar utan överbeläggningar på avdelningen är färre än fem sen den 1:a juni.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.