lördag 2 juli 2011

Pinuppande sjuksköterskor och läkare

Bild från Aftonbladet. Foto: Jyrki Vesa
Som jag har skrivit tidigare har jag svårt att förstå vårdpersonal som tramsar och säljer sig billigt för att få in pengar till välgörenhet. Nu har det hänt igen. Den här gången är det finska sjuksköterskor och läkare som i ett försök att dra in pengar till Röda korset gör en pinup-kalender.

Jag är inte särskilt pryd av mig men undrar vad Röda korset har för syn på utvik och halvnakna kroppar... Jag tycker att det luktar white trash och jäkligt låg nivå när sjuksköterskor och läkare slänger av sig kläderna och horar för välgörenhet!

Vad tycker ni?

I Aftonbladet kan ni läsa mer och se fler bilder. Sensuellt eller tacky, det är frågan?

4 kommentarer:

  1. Äsch, jag bryr mig inte! Så länge det inte går ut över arbetet på något vis, så tycker jag idén är ganska kul. Ingenting som i mina ögon, ens med en gnutta sarkasm, skulle kunna liknas med att "hora" ;)

    SvaraRadera
  2. 14 ssk och en läkare....jämna odd där var han kille?
    Brandmän brukar ju kalendra så varför inte?
    Fast frågan är ju varför?
    Insamlingar kan ju skötas på annat sätt och jag tror knappast att man får in så herrans mycket pengar på en kalender...fast var dom nakna så...lättklädda? då blev nog några ex köpta...
    Fast jag ställer mig frågande till detta.

    SvaraRadera
  3. Hej
    detta handlar inte om svar på ditt inlägg (har inte hunnit fundera ut vad jag tycker om det än), utan vill bara meddela att jag mailat dig ang. sjuksköterskebroscher. ha det så bra så länge
    kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker just den bilden känns kvinnoförnedrande, läkaren är fullt påklädd i sin yrkesdräkt, men hon är avklädd och utklädd till en lättfotad dam./Karin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.