söndag 30 januari 2011

Pink glove dance. Att hora i välgörenhetens anda...

På videon syns sjukvårdspersonal som dansar för att dra in pengar till cancerforskningen. Om videon visas 1 000 000 gånger på You Tube så skänker handskföretaget pengar till bröstcancerbehandling.

Och visst vill vi väl att bröstcancerdrabbade kvinnor ska få den bästa behandlingen? Cancer är ju dessutom en sjukdom som drabbar allt fler. Risken att få cancer under sin levnadstid är 30% så ingen går riktigt säker...

Samtidigt måste jag säga att jag tycker att det är lågt av handskföretaget att "kräva" en reklamvideo gjord av sjukvårdspersonal och ett antal You Tubeklick för att skänka pengar. Varför kan de inte skänka pengar till cancervården direkt? Varför ska sjukvårdspersonal behöva hora till sig pengar för att en patientgrupp ska få bättre vård?


1 kommentar:

  1. Tänkte som du, om pengarna ändå finns och ska skänkas så borde dom ju kunna ge pengarna direkt utan massor av "krav".

    Men, jag gillar videon den visar för mig att personal på sjukhus inte är så "stela" som många människor tror. Man är ju som en liten familj men många tror att bara för att man jobbar på sjukhus så är allt så .. vad ska jag säga.. PÅ BLODIGT ALLVAR hela tiden, att man inte skämtar och garvar åt diverse saker!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.