lördag 31 december 2011

Gott nytt år!



Förra året såg min önskelista för sjuksköterskeyrket ut såhär: mer lön, mindre stress, mindre överbeläggningar, högre bemanning, inga förfrågningar om att arbeta dubbelpass, fler vikarier att ringa in då någon är sjuk, möjlighet att säga nej till nattarbete.

Med facit i handen kan jag säga att dubbelpassförfrågningarna minskat och att vi har anställt nattsjuksköterskor, vilket gör att vi inte är tvungna att jobba natt. Annars är det väl samma sörja med stress, låg lön, underbemanning, överbeläggningar och inte en vikarie att ringa när någon är sjuk.

Jag har gett upp. Faktiskt! 2012 års önskelista ser därför ut såhär:
  • Nytt jobb
  • Ny utbildning 
  • En rik och snygg man som kan försörja mig. Så kan jag gå till sjukhuset för glasspengar och för att träffa folk. Typ.
Gott nytt år Systrar och bloggläsare! Ni förgyller min tillvaro på många sätt!

5 kommentarer:

  1. Jag önskar mig också nytt jobb, kanske även ny utbildning. Rik och snygg man har jag redan, men tyvärr vill han inte försörja mig på heltid. ;)

    Gott nytt år!

    SvaraRadera
  2. Det låter verkligen som att du är döless på ditt jobb och din arbetsplats. Kanske vore det bästa att byta miljö ett tag, kanske även yrke.....det känner du nog själv bäst ...om du tar dig tid att känna efter det vill säga.

    SvaraRadera
  3. Jag tror ingen vill jobba kvar i vården. Oavsett yrke och position. Det är inte alltid kul att jobba med människor...
    / läkare

    SvaraRadera
  4. Jag är väl inte riktig där än men visst man känner sig utarbetad efter 11 timmarspass med oplanerad övertid och jätterik man har jag inte fast vi har det bra och man funderar ibland på vad man skulle göra om man slutade som ssk...
    Tål och fundera på........
    Gott nytt år och trevlig söndag
    Kram Linda

    SvaraRadera
  5. Jag är nyfiken på hur länge du har jobbat inom vården?

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.