fredag 6 januari 2012

Vem är Syster Frida?

Okej. Jag brukar tillmötesgå era önskningar om ämnen ni vill att jag ska ta upp. Och jag brukar svara på mail och frågor i kommentarsfältet i den mån jag hinner. Men det är några saker jag inte kan ställa upp på. Hur mycket ni än frågar och önskar så kommer jag aldrig att svara på frågor som gör att jag som privatperson kan spåras. Hit hör frågor som var jag jobbar och var jag läst.

Jag vill behålla min anonymitet av olika anledningar. Jag vill att bloggen ska få vara den fristad som den är för mig. Om jag bloggade öppet skulle jag inte vara så frispråkig som jag är idag och då tror jag att bloggen skulle bli hämmad och sådär korrekt som arbetsgivaren önskar att anställdas bloggar ska vara. Eftersom min blogg är såpass kritisk till sjukhuset, Landstinget och sjuksköterskeyrket så tror jag att mina chefer skulle ha åsikter om många inlägg. Jag kanske till och med skulle tvingas välja mellan att blogga eller jobba kvar på sjukhuset...

Jag är jätteglad över förfrågningar om intervjuer och erbjudanden om att blogga åt olika tidningar som Syster Frida. Det är smickrande och jätteskoj att människor gillar bloggen, som ju egentligen inte är så mycket mer än min ventil. Som inte var tänkt att få så många besökare alls. Det är kul. Men som sagt. I dagsläget väljer jag att vara anonym. Jag hoppas och tror att ni har förståelse för varför.

Trevlig helg!

3 kommentarer:

  1. Helt rätt och man väljer själv vad man vill gå ut med och vilken inriktning ens blogg ska ha så kör hårt Syster Frida!

    SvaraRadera
  2. Jag förstår....känns ändå synd att inte få veta vilket universitet du läste vid....jag ska själv börja läsa på en vecka......men jag respekterar ditt önskemål om anonymitet.

    SvaraRadera
  3. Det skulle ändå vara kul att veta hur många år du jobbat! Det finns hur många tjejer som helst som du, därför du har så många läsare! Vi känner alla igen oss!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.