onsdag 9 februari 2011

Det är giftasvirke i sjuksköterskor!

"Den som gifter sig med en sjuksköterska blir en lycklig man" sa en patient till mig idag. Hans argument var:

  • En sjuksköterska är bra för att hon inte shoppar på lunchen, vilket kvinnor på kontor gör.
  • En sjuksköterska är van att inte själv komma i centrum.
  • En sjuksköterska vet att hon ibland måste hålla tyst.
  • En sjuksköterska har förståelse och intresse för andra människor.
 Jag tyckte att analysen var klockren, trots att den kanske är något ålderdomlig. Vad tycker ni?

3 kommentarer:

  1. Tala om stereotyp tanke...inte komma i centrum..

    Han tänkte sig nog inte för för en ssk vill nog ha lite omtanke och ompyssling av sin respektive när hon kommer hem.

    Att hon sen väljer att vara tyst för att spara på rösten bekommer nog inte vän av ordning

    Och att hon sen har intresse för andra människor borde knappast bekomma den mest svartsjuke äkta man...eller......=)

    Fullständigt klockren analys han bidrog med i övrigt=)

    SvaraRadera
  2. HA! Jag tar igen så det RYKER på min fritid!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.