tisdag 4 oktober 2011

Jag kommer!

 Vimmerby. Ett ställe jag aldrig besökt. Ett ställe jag nästan vill flytta till. Vet ni varför? Sjuksköterskorna i kommunen fick ett lönelyft på 1 000 - 3 000 kronor i månaden efter årets förhandling. IHA!!

Så nu drömmer jag Vimmerby. Surfar på kommunsajten, kollar sjuksköterskejobb och fantiserar mig bort  bland bostäder i Vimmerby. Tror att den här blå villan skulle passa bra för Syster Frida. Lite nya tapeter och ett par vita färgburkar så blir det ju kanon! Och så gäller det att förstå och lära sig språket. Läser slaviskt den här tråden för att förstå hur man pratar i Vimmerby.

Vad tror ni? Är det värt att flytta för högre lön?

2 kommentarer:

  1. Välkommen till Småland isåfall...syster=) visst är det värt att flytta dit..tänk pippi långstrump bor där...njae nästan..Emil bor nästgårds...

    SvaraRadera
  2. FLAK: Du och Pippi, vad gör man inte? ;-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.