söndag 30 oktober 2011

Så skönt...


 ... att det är måndag imorgon och man har ett jobb att gå till. Det finns ju de som inte har ett jobb. De som önskar att klockan ringde 05 och att de fick sitta och halvsova på kollektivtrafiken i mörkret. De som kanske inte har så många att prata med på dagen. De som ingen drar i. De som inte har en massa telefoner som ringer stup i ett. En massa larm som tjuter, dropp och pumpar som ska fyllas på, en massa människor som ska skrivas in eller ut, dras till operation eller hämtas från operation. Inte en massa anhöriga som gråter och vill ha tröst. Ingen doktor som vill ronda NU. Ingen undersköterska som vill ha hjälp med helskötningen NU. De som kan gå på toa hur länge och när som helst. De som kan äta lunch och fika när som helst...

Men alltså. Det är ju fint med ett jobb också. Fint att gå upp innan staden vaknar. Fint att göra något Hederligt. Fint att Hjälpa. Visst då? Visst är det fint med måndagar på sjukhuset?

4 kommentarer:

  1. Hah! Jag sjukskrev mig idag. Känner redan att det var ett fantastiskt bra drag. Efter en snabb genomgång i mitt huvud av vilka patienter jag skulle haft och vilken hemsk dag som annars skulle vänta mig så kunde förkylningen inte kommit mer lägligt.

    SvaraRadera
  2. Det gäller att se det positiva i allt...!:)

    SvaraRadera
  3. Man var verkligen jobbsugen vid 0530...när man satte sig i bilen...så skitmåndag efter jobbhelg är inget man önskar

    SvaraRadera
  4. Haha, ja måndagmorgnar brukar ju också vara oerhört populära pass dessutom. Alla patienter som ska skrivas hem efter helgen, alla undersökningar, prover osv som ska ske NU NU NU. För oss som bara har hyrläkare som för det mesta jobbar veckovis ska det dessutom skolas in nya läkare som knappt kan systemen eller sjukhuset. Nej, hos oss slåss vi om att slippa A-turerna på måndagar.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.