måndag 27 februari 2012

Rasism inom vården

En av mina läsare söker berättelser om rasism i vården till en avhandling. Kontakta gärna Rebecca om ni vill ställa upp och berätta hur det ser ut på era avdelningar! Här beskriver hon projektet:
Arbetar du på sjukhus som ssk, usk, läkare eller sjukgymnast? Vill du vara med i ett avhandlingsprojekt om förändrade hierarkier i vården?
Jag samlar in berättelser om erfarenheter av rasism, allt från enskilda händelser till återkommande kommentarer. Det kan vara sådant som riktats mot dig, mot kollegor, eller mot patienter. 
 Skicka ett mail till mig med din berättelse. Skriv vilket yrke du har, hur länge du arbetat, vad du arbetar med (typ av avdelning). Allt anonymiseras, och ingen annan än jag kommer veta vem du är eller var du arbetar. Jag vill gärna kunna ta kontakt med dig på telefon eller mail så skriv gärna ut en extra kontaktuppgift!
Jag heter Rebecca Selberg och är doktorand i sociologi vid Linnéuniversitetet i Växjö. Jag berättar gärna mer om avhandlingsprojektet. 
eller ring på 0732-46 90 59. 
Tack!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.