onsdag 5 januari 2011

Dilemma...

Hostig och snörvlig. Jag är långt ifrån dödens men ändå inte kry. Det bästa vore väl att stanna hemma och ligga i soffan med en kopp te. Men samtidigt. Arbetskamraterna kommer ju att få slita som fan om jag är hemma... Jag vet ju att det inte kommer någon ersättare (om ingen arbetar dubbelpass) utan att mina patienter får delas upp på dem som är där.

Patienterna ja. Hur kul är det att vara patient och ha en sjuksköterska som har nästäppa och eländig hosta? Ger det ett seriöst intryck?

Och så är det pengarna. Karensdag (eller är det fler?) vill man ju inte ha om det inte är absolut nödvändigt.

Ibland är det svårt att avgöra om man ska stanna hemma tycker jag!

1 kommentar:

  1. Håller med om det, att det är svårt att avgöra om man ska stanna hemma. Så jag brukar traska iväg till jobbet och åka hem om det blir outhärdligt. Krya på dig. Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.