lördag 15 januari 2011

Fördomar

Häromdagen skrev jag om fördomar kring sjuksköterskeyrket, och jag erkänner,  jag har också en massa fördomar! Bla. att en sjuksköterska ska vara nykter. Och hon våldtar inte.

Det visade sig att jag hade fel... i Expressen kan man nämligen läsa att en manlig sjuksköterska kommit onykter till jobbet och våldtagit  en 96 årig patient.

Hur tänker man när man kommer onykter till jobbet? Och när man våldtar en skyddslös patient? En 96-ÅRING dessutom. Vem under 90 tänder på sådana?

Jag har levt i en föreställning att sjuksköterskor har mer vett i skallen, men jag hade visst fel! Och det är klart; vi är ju också bara människor, som inte är immuna mot psykiska sjukdomar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.