tisdag 4 januari 2011

Mer skatt för pensionärerna också!

Överviktiga bör betala mer skatt än smala anser kommunalrådet Stefan Hanna. "De utsätter det gemensamma systemet för större påfrestningar än smala" menar han.

Jag tycker att Hanna har helt rätt! Tjockisarna ska givetvis betala mer! De sliter inte bara mer på sjukhusets sängar utan deras läkemedel kostar ju en hel del också. Läkemedel som de fått pga sin övervikt. Jag pratar om blodtryckssänkande och lipidsänkande medel. Och så en massa magsyrahämmare, för de har ju ofta magkatarr också. Och för att inte prata om maten! Jisses vad det kostar att ha tjockisar inneliggande! De äter mackor med massor av smör och ost. Och de nöjer sig inte med en, nej, nej, det är både tre och fyra limpskivor på tjockisarnas brickor. Så helt rätt att de ska betala mer i skatt!

Andra som kan komma att behöva betala mer i skatt är pensionärerna. Jag tycker att de är alldeles för slarviga! De fattar ingenting av det där med motion, tror att man motionerar om man går ett varv med gångstavar runt kvarteret. Pffft. Och allt smör de envisas med att steka i och baka bullar på.... DET är inte hälsosamt! Nä. Om inte pensionärerna slutar med sina fåniga gångstavar och sitt bullbakande så ska de betala mer skatt tycker jag!

Och så har vi ungdomarna. Springer omkring halvnakna året runt och förkyler sig. Kostar sjukvården en massa pengar. Och skolan blir lidande också eftersom de är hemma så mycket pga förkylningar. Nä. Om ungdomar inte har vett att dra igen jackan, dra upp byxorna över rumpan och sätta på sig en mössa så tycker jag absolut att deras föräldrar ska betala mer i skatt!

A-lagarna kan behöva betala mer skatt också. Sitta och supa hela dagarna på en bänk. Vad är det för stil? Medan vi andra får jobba och slita? Vem skulle inte vilja sitta på en bänk med en öl i handen liksom?? Men det gäller ju att stå emot. Bita ihop. Nä. Alla A-lagare som inte stilar till sig och kammar håret och söker jobb ska fanemej betala mer skatt! Annars tänker jag också börja supa- så det så!

Kommer ni på fler människor som kan tänkas behöva betala mer i skatt? Som sliter extra mycket på vår sjukvård?

5 kommentarer:

  1. Väl rutet!

    Det finns många grupper i vårt samhälle som absolut borde beläggas med högre skatt! Förutom alla sportfånar med alla deras skador, gravida med alla deras krämpor, så har vi ju ytterligare en grupp som belastar samhället hårt! Alla sjuksystrar med sina belastningsskador och stressmagar! ;-)

    SvaraRadera
  2. hahaha..så klockrent

    Jag förslår surkärringarna. Dom surar sig alltid till att få stanna på sjukhuset minst ett dygn längre än vad som är nödvändigt. Deras surande gör också vårt jobb slitsamt vilket leder till sjukskivningar. Dyrt dyrt dyrt!

    SvaraRadera
  3. Fast då borde vi inom vården slippa betala skatt överhuvudtaget, då det är vi som är de som belastast

    SvaraRadera
  4. Du har så rätt!!

    Och hade vi bott i ett annat land hande nog min sjukvårdspremie hos försäkringsbolaget skjutit iväg efter min weekend hos landstinget :o).

    Jisses, jag har utnyttjat typ 7 olika avdelningar på två lasarett...

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.