onsdag 20 april 2011

Bästa frisyren för en sjuksköterska?

När man kliver upp i ottan är det svårt att prioritera att greja alltför länge med en frisyr tycker jag! Oftast blir det att man sätter upp håret i en toffs på huvudet. Eller så klipper man sig i en kort, relativt underhållsfri frisyr.

Basic och lite trist. Men rationellt.

Nu undrar jag: Vad har ni för frisyr? Finns det någon för- och nackdel med den frisyren när man jobbar i vården? Och finns det någon frisyr som vårdpersonal inte borde ha?

6 kommentarer:

  1. Jag har väl oftast haft kort hår med lite längd framtill. När jag kollade frisyrer i vintras så såg jag att trenden var håruppsättningar så nu har jag sparat ut det för ett sista försök att ha lite längre hår. Få se hur länge jag klarar av det. Uppsatt är ett måste i jobbet, och att alltid ha ordentligt med snoddar, band, diadem och/eller kammar i ett lager på jobbet. Naturligtvis vet jag att man inte bör ha långt hår inom vården, eller OM man har det att det är ordentligt ihop satt. Trots detta står man där en dag med håret hängandes. Det är INTE roligt ta hand om ett akut astmaanfall och sätta nål med håret hängandes i ansiktet!

    SvaraRadera
  2. Snaggat....fast det har jag ju även privat=)
    Smidigt när man är varmblodig...blir för varm annars så håret ryker direkt.

    SvaraRadera
  3. Jag har långt och har det alltid i en hästsvans eller i en knut där bak. Dock jag klippa mig i kortare page, för det slita så mycket på håret, när det är uppsatt alltid.
    Vet egentligen inte vilken frisyr som är bäst för vårt yrke. Många med långt slravar ju med att ha det uppsatt.

    SvaraRadera
  4. Jag har kort hår, med lång snelugg som alltid är i vägen, iallafall just nu, när den inte riktigt vill stanna bakom örat, mycket irriterande. Det mest praktiska är nog baske mig långt hår, så man bara behöver dra en borste igenom det och sen sätta det i en svans.

    SvaraRadera
  5. Jag har långt hår som jag sätter upp med snoddar, spännen, diadem osv. Det känns mest praktiskt. :) Och jag trivs med det.

    SvaraRadera
  6. jag har nu halvlångt hår och sätter upp det i en tofs, spännen eller ett diadem....trivs jätte bra med det!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.