torsdag 9 juni 2011

Kompis med chefen på Facebook?

Flera av mina arbetskamrater är kompis med chefen på Facebook. Jag förstår inte hur de kan känna sig bekväma med det. Att chefen får inblick i deras fritid, tankar och ibland ogenomtänkta statusuppdateringar av typen "Jag vill inte gå till jobbet idag". Chefen fattar väl det ändå. De flesta vill väl hellre ligga i hängmattan såhär års. Men ändå, att vräka ut det, basunera ut det. "Jag vill inte gå till det där förbannade skitjobbet".

Jag vill inte att chefen ska se om jag hänger på chatten när jag är hemma och är sjuk. Eller om jag loggar in mig på lunchrasten. Eller uppdaterar min status på arbetstid.

Nej. Jag skulle inte våga. Skulle inte vilja att min chef kunde spåra min trafik på Facebook. Och jag finner ingen anledning i att vara kompis med min chef heller. Min chef är min chef, ingenting annat.

Är ni kompis med chefen på fejjan?

6 kommentarer:

  1. Aldrig i livet, förövrigt så håller jag jobbet på avstånd i allmänhet på fritiden och sen ska ju tilläggas att jag är en av dom som bojkottar fejjan.

    SvaraRadera
  2. Nej fy fasiken, aldrig att jag skulle vilja vara vän med chefen på FB! Vad som skrivs på fejjan har inte min chef med å göra, inte för hennes ögon liksom.

    SvaraRadera
  3. Tack för en bra blogg!! Skulle aldrig råda ngn att bli sjuksköterska, än så länge e det ett rent helvete både psykiskt och fysiskt! Blir det någonsin bättre tro?

    SvaraRadera
  4. Ja, jag är vän med min chef på FB men h*n kan inte se mina statusuppdateringar.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.