fredag 24 juni 2011

Om jag ändå vore en myspysig syster...

Jag stod och tittade på billiga gubbar i affären häromdagen. Tänkte att jag borde köpa ett par liter och ta med till patienterna idag när det är midsommar. Eftersom jag egentligen inte är någon sån där myspysig kollega och syster som tar med fika och godis till sjukhuset så lät jag bli. ÄH. Tänkte jag. Det får vara.

Och så idag. En patient som berättade om hur ledsen han var över att han missade sitt traditionella midsommarfirande. Och en tant, en ursöt liten en, sa med skorrig röst att det hade varit gott med jordgubbar.

Då ångrade jag att jag inte köpte ett par liter. Tänk vad de hade blivit glada, mina härliga patienter.

3 kommentarer:

  1. Hej syster Frida!

    En riktigt bra blogg du har, är alltid lika kul att läsa din syn på vårt gemensamma yrke och dess positiva och negativa sidor. Fortsätt så!

    SvaraRadera
  2. Jag hade i alla fall på mig en midsommarkrans med risk för att bryta mot någon okänd hygienrutin :-) De flesta patienterna såg lite gladare ut faktiskt!

    SvaraRadera
  3. Tråkigt att det inte bjuds på sånt...men dom fick ju träffa dig så då måste dom ju blivit glada=)
    Trevlig helg och hoppas du själv har hunnit äta några jordgubbar.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.