söndag 6 mars 2011

Har foppatofflan fått en konkurrent?


Jag klarar inte Foppaskor. Tycker att det är bland det smaklösaste man kan bära om man är över sex år. Jag lider på sjukhuset eftersom skorna numera inte enbart bärs av operationspersonal (som behöver skor som man kan spola av) utan av människor på alla typer av avdelningar. Det är en lavinartad spridning. En oroväckande spridning, på dessa hemska plastskor.

Värst av allt är nog att så få erkänner att de faktiskt tycker att skorna är snygga. De flesta hävdar att de har dem enbart för att de är sköna eller praktiska. Att de på något sätt kommit in i klädskåpet självmant. Bara låg där en måndag morgon.

Hursomhelst. Skorna kan vara på väg ut. Foppa kan ha fått en konkurrent från Vibram. Jag har nämligen spanat in sjuksköterskor med tåskor den senaste tiden...

Jag vet inte riktigt vad jag tycker ännu. Är det pest eller kolera? Är tåskorna snygga eller groteska? Bör jag jubla om Foppa är på väg att ersättas? Eller har jag ett nytt hatobjekt på intåg?




8 kommentarer:

  1. Är själv en riktig kulsupare...just nu för jag har just ett par Foppa...för mina tygskor gick sönder i veckan så jag fick improvisera lite...men dom åker snart för ett par nya skor ska inhandlas snarast och jag ska kolla in dom där Vibram så Foppaskiten åker för jädrar vad obekväma dom är om man rör sig mycket.

    SvaraRadera
  2. Äger själv ett par foppa och det räckte att ha de en dag på jobbet för att de fick åka hem igen och användas hemma i trädgården. Dessa ser nästan hemskare ut än foppa. Själv jobbar jag i gympaskor

    SvaraRadera
  3. foppa skor inne eller ute? Jag vill påstå att foppaskor har lämnat huset för längesedan.

    Tåskorna var förövrigt groteska =)

    SvaraRadera
  4. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  5. Foppatofflorna har lämnat avdelningen...idag fick jag mina nya Vibram "tåskor" och groteska?!...skitsamma för dom är helt underbara att gå, springa och röra sig i.

    SvaraRadera
  6. FLAK: Kittlas det inte mellan tårna?

    SvaraRadera
  7. Jag har mina (knallrosa) ;) foppa när jag jobbar, mina fötter gillar dom och JAG får inte ont i dom men däremot får jag ont av att gå i vanliga gympa eller tofflor en hel dag på jobbet. Om jag tycker dom är snygga? Nej, det gör jag inte men mina fötter gillar dom. =)

    SvaraRadera
  8. tycker det är löjligt att 1. dem kallas för "foppa" tofflor..
    2. det är arbetskor från början.. med märket crocs... (för vårdpersonal, lokalvårdspersonal osv.. dvs i yrken där man går och står mycket)..

    jag tycker också att de är fruktansvärt FULA, har Aldrig ägt ett par, MEN har hört att de är supersköna!;)

    är förresten NY läsare här, hittade hit via familjeliv! mycket intressant läsning, min mamma är också ssk och jobbat som ssk ända sedan jag var jätteliten (är idag 28år).. hon har hela 4 vidareutbildningar :D
    och hon stormtrivs! visst lönen är kass, men hon verkar aldrig ha velat byta bransch ändock...

    men jag kan tycka att ni inom vården förtjänar ett rejält LÖNELYFT!!!

    stod själv och valde nu inför hösten, yrke då- ska utbilda mig.. och ssk fick falla bort dels pga arbetstiderna,arbetsuppg och lönen.. främst lönen.. Ska bli beteendevetare ist :))
    MEN jag tycker ändå att sjukdomar&medicin är galet intressant!!!
    Och jag beundrar vårdpersonal, oavsett rang osv..
    Så jag kommer nog ändå alltid att ångra lite grann att jag inte valde just ssk utbildningen.. men that's life!:D

    Trevlig Påsk önskar jag dig!:)

    /malin

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.