tisdag 8 mars 2011

Idag vill jag inte!

Vissa dagar vill jag inte gå till sjukhuset. Idag är en sådan dag. När solen lyser och snön smält bort på vissa ställen. När vårfåglarna sjunger lite smått och hundbajset tittar fram på trottoarerna.

Då vill jag inte vara på sjukhuset. Instängd. Då vill jag vara ute. Sitta i lä med näsan mot solen. Läsa tidningen. Dricka kaffe och bara känna hur det snart, snart kommer att knoppas. Hur det kommer att droppa. Skjuta upp ur marken. Tränga fram. Tränga undan.

Har ni vårkänslor där ni befinner er?

1 kommentar:

  1. Solen har strålat hela dagen och jag har varit ledig och fixat i trädgården....så vårkänslorna har kommit speciellt då man såg dom små knopparna i rabatten under löven.
    En tur i vår gammelVolvo med öppen taklucka på eftermiddagen gjorde susen och en glass på altanen.
    Så ska en ledig dag vara....
    Men imorgon är det jag som klagar....inträngd på jobbet=)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.