söndag 26 december 2010

Det kunde ni ju sagt liiite tidigare!


"Slipp hångla för att rädda liv" läser jag i Aftonbladet. Artikeln handlar om de nya HLR-rönen, där det numera är 30:2 som gäller. Alltså 30 kompressioner och 2 inblåsningar (läkemedel ska tydligen inte ha någon som helst effekt heller, men det är en annan historia).

Det som stör mig är att ingen talat om att man skulle använda TUNGAN vid inblåsningarna. Att det skulle vara hångel. Fattar ni hur många snyggingar jag kunnat kyssa om jag vetat om det här? Och nu är det två futtiga inblåsningar/tungrullningar som gäller- snacka om att jag känner mig lurad! 


4 kommentarer:

  1. Hahahahaha, vilken miss alltså!

    SvaraRadera
  2. Men du har ju i alla fall varit nära! Jag har bara pussat på den där äckliga dockan... ;)

    God Fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Smulan: Visst! Värsta missen att ingen sagt det tidigare!

    Cissa: Dockan är lite...plastig och trist. Där är det kanske lika bäst att skippa tungan ? ;-)

    SvaraRadera
  4. :-) Jag har just genomlidit en Advanced Cardiac Resus Course (fint ska det va'!), och inte ens där har de vett att framföra detta! Man kunde ju tycka att om det ska vara avancerat, så ska det väl!
    Jag vill också passa på och önska dig Gott nytt år! Vi är ju (nästan)de första på jorden att ringa in det nya året, har för mig att det bara är Salomon Islands som är före oss :-)

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.