lördag 25 december 2010

Nämen jag är inte bitter...

Det kom ingen tomte till mitt jobb i år. Inte förra året heller. Eller förrförra. Eller förrförrförra. Eller....

Ja det var med andra ord längesedan vi fick någon julklapp i det Landsting där jag jobbar. Jobbar man däremot på ABB får man alltid julklapp, liksom på IKEA, Folksam, Carnegie, KF, LO, SCA... Listan på företag som ger sina anställda en liten uppmuntrande julklapp kan göras lång. Men på Landstinget får man ingen, som sagt. På Landstinget ska man vara glad och tacksam över att man får en smörgås till frukost och att kaffet fortfarande är gratis.

Men jag är inte bitter, inte alls. Julklappar är ju bara ...trams egentligen. Och att man som anställd mår bra av uppskattning från sin arbetsgivare är väl inte sant? Eller hur? Visst är det väl så? Inte är väl ni som fått julklappar av chefen mer glada och nöjda än oss andra? Inte tindrar väl era ögon mer idag? Nej! Landstinget är nog att föredra som arbetsgivare. Det är ju mer miljövänligt att inte slösa på julklappar också.

Läs mer om de snälla arbetsgivarna som ger julklappar i DN

5 kommentarer:

  1. Får ni någon form av bonus eller nåt i stället? Stor julfest kanske? Vi får aldrig någon bonus, men vissa år får vi julklapp och vissa år får vi julbord...

    SvaraRadera
  2. Jag fick då julklapp och julfest av landstinget....

    SvaraRadera
  3. Jag jobbar inom omsorgen och vi får inte ens en julhälsning från chefen....

    SvaraRadera
  4. Jobbar inom Landstinget i Stockholm och vi på vårdavdelningarna fick ingenting heller...
    Jo förresten så subventionerades en jullunch i personalmatsalen så den bara kostade 50 sek, var du ledig och inte hade tid, lust eller vilja att komma och äta julbordstallrik på en lunchrast så blev det nada...
    Däremot så fanns det julfester med tillgörande julklappar för de som jobbar med tex personalfrågor..Jämlikt så det förslår..!
    Mitt sjukhus var tidigare landstingsägt bolag och då gäller andra lagar och regler och då fick vi fina praktiska julklappar varje år, nu går de pengarna rakt ner i fickan på landstinget istället...

    SvaraRadera
  5. Bonus?? Vad är det? Julfest, det har man hört talas om någon gång, men det är för dyrt.
    Vi inom landstinget har inte lön, vi har ett litet bidrag istället.

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.