måndag 27 december 2010

Vem har tid att skita på arbetstid?


1 av 5 anser att jobbtoaletten är snuskig. 1 av 20 väntar med att skita tills de kommer hem. "Det är inte bra att hålla sig" säger mag-tarmdoktorn till Aftonbladet. "Man ska gå när det är dags" fortsätter han.

Men seriöst; vem har tid att skita på arbetstid? Vem kommer på idén att sätta sig på toan mellan 07 och 16? När man ska sätta nål, ronda, ge antibiotika, mediciner, blodtransfusioner, hämta eller lämna på operation, rapportera till andra avdelningar, dokumentera, ta kontroller, ge smärtlindring, kontakta hemsjukvården, informera patienter och anhöriga, svara på larm, delegera till undersköterskorna, vårdplanera, prata med anhöriga i telefonen, skriva in patienter, lägga schema, ta EKG, kolla arbetsmailen, läsa pm....

Jag hinner då inte skita på arbetstid, gör ni?

6 kommentarer:

  1. Hahahahaha, nej! Hinner knappt skita hemma ;)

    SvaraRadera
  2. Frän blogg! Har funderat på att läsa till ssk, men än så länge är det bara funderingar!
    Skita på arbetstid, är det någon som gör det? :D

    SvaraRadera
  3. haha knappt man funderar på att kissa ju!

    SvaraRadera
  4. Haha! Nej, det hinner man ju knappast. Men jag tror att vi inom barnomsorgen är en av de få yrkesgrupper som upplyser kollegorna varje gång vi går på toa.... :o)

    SvaraRadera
  5. Jag brukar skita innan den andra personelen kommer, efter jag ätit frukost och druckit kaffe och svarat på mail ungefär ;)

    SvaraRadera
  6. Smulan: Ojoj! Undrar vad doktor tarm säger om det :-O

    Jonna: Tack! Och beträffande ditt yrkesval... nä, jag ska vara tyst och fin idag! Läs till sjuksköterska du, så kan jag pensionera mig sedan ;-)

    Jesse: Kateter vore ju smart att sätta innan arbetspasset. Och ett Kabiven.

    Fru N: Jasså ni rapporterar sådant? Även resultatet?

    zasata: Nämen vafaan! Kommer du här och skryter med ett lyxjobb. Frukost, kaffe, mail och bajsa- VAD jobbar du med? Behöver ni en till så hojta!

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.