lördag 11 december 2010

Jag är inte rädd för er, era jävlar!



Läser i E24 om att man kan bli av med jobbet genom att prata skit om arbetsgivaren, chefen, produkterna man säljer etc på sociala medier. Och jag känner till minst två bloggare som blivit av med jobbet efter att de skrivit "olämpliga"saker på nätet.

Jag förstår ju att man inte kan skriva vad som helst på nätet man tycker samtidigt att det är en skrämmande utveckling, att vår yttrandefrihet helt plötsligt inte gäller. Att Sverige liknas vid Sovjet. Att vi tvingas Tiga. Inte vågar visa färg eller sida. Inte vågar säga ifrån.

Men jag räds ingen. Jag säger vad jag tycker. Landstinget suger. Som organisation. Som arbetsgivare. Och landstingspolitiker, de är lika trovärdiga som jultomten...

Så Syster Frida kommer att fortsätta i etern, trots tidningens varnande finger. Rapportera innifrån den unkna organisationen, de fula korridorerna. Från Verkligheten.

Ni hänger väl med?

4 kommentarer:

  1. Bra! Skönt det känns att nån kan stå upp för hur det är därute! (kommer från en som är frispråkig och som förhoppningsvis kommer jobba inom landstinget framöver, haha. Ironiskt va!?)

    Men... kommunen är inte guld och gröna skogar heller, det är där jag har min erfarenhet!

    SvaraRadera
  2. Det är bra!! Yttrandefriheten gäller fortfarande :o).

    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  3. SV: Hehe tackar :P

    Förresten, jag börjar blogga igen nu på måndag. Så du vet det ;)

    SvaraRadera
  4. Jag jobbar som syrra privat. Diskuterade med min arbetskamrat på fejsan, diskuterade för- och nackdelar med privatvård generellt, inte om vår arbetslats. Vår diskussion handlade om skatteparadis, skatteflykt, personalnedskärningar m.m inom privat vård och skola. Någon från styrelsen hade kommit in på någons av våra sidor, kopierat det vi skrivit och visat upp det för övriga styrelsemedlemmar. Sen blev det världens pådrag och jakt på oss

    SvaraRadera

Tack för att du vill lämna en kommentar! Jag läser alla kommentarer och svarar i mån av tid.